Nové drivery marketingu

Co vše mi tento kurz dal a vzal? Především mi vzal představu o marketingu, který představují jen agresivně se na nás valící reklamy ze všech stran, ale naopak mi dal náhled do toho, čím vším marketing ve skutečnosti je a čím případně být může. Do marketingového prostředí nás uvedl pan Marek Novinský, který dostal téměř nesplnitelný úkol sjednotit naše znalosti a jakýmsi způsobem nás připravit na to, co se bude během celého semestru dít. A že se toho dělo!

Navštívilo nás mnoho zajímavých hostů, kteří nás prováděli jednotlivými workshopy. Petr Pištělák nás naučil základní kroky strategického marketingu, a to sice čtyři věci, na které bychom si měli v každém případě odpovědět. Kde jsou naše peníze, kdo o nich rozhoduje, co ho přesvědčí a jak to máme celé udělat?

Na něj navázalo několik z našich dalších hostů, kteří se věnovali samotným zákazníkům – přesněji řečeno jejich chování. Filip Brodan z Engage Hill se věnoval rozdílným částem mysli, které rozhodují u zákazníků o volbě. U zdravých dospělých převládá v mnohem větší míře než například u dětí racionální složka tohoto systému, která zpomaluje rozhodování a výběr volby, proto je občas dobré snažit se získat rozhodnutí například pomocí intuice nebo emocí.

Porozumění chování a jeho důležitost zmiňovala i paní docentka Marie Přibová v souvislosti se sociálním marketingem, jehož celým základem je snaha porozumět lidskému chování, změnit ho a prospět tím lidské společnosti.

Václav Lorenc ze společnosti Byzkids nás navnadil na správný způsob, jak podat nabídku zákazníkovi a co nejvíce mu zjednodušit volbu. S tím souvisel i workshop s panem Davidem Duroňem, který nás provedl rozdíly mezi sales a marketingem, ale zároveň nám ukázal, jak důležité je, aby tato dvě oddělení spolupracovala. Vždyť marketing musí vše nejdřív „prodat“ Sales oddělení, a to se může věnovat přesvědčování zákazníka tehdy, pokud jsou sami prodejci o produktu přesvědčení.

Že v B2B a B2C oblasti nejsou zas tak velké rozdíly, jak jsme si mysleli, nám dokázal Libor Mertl, který nás seznámil se svou firmou ComAp a těžkostmi segmentace zákazníků v B2B sektoru.

Během kurzu jsme se samozřejmě zabývali i nezbytnou složkou dnešního světa – online sférou. Během workshopu s Václavem Stříteským jsme řešili rozdíl mezi online a offline sférou, zatímco s Petrem Ungermanem jsme se více soustředili na samotné inovace a novinky, kterými mohou jednotlivé podniky zaujmout a udržet si zájem zákazníka v dnešním neustále se vyvíjejícím a hektickém světě.

Zvládl pan Novinský nelehký úkol podat (a prodat) nám za 11 workshopů, co hýbe světem marketingu? Za mě tedy rozhodně!

Tereza Vejskalová