Logistický den v Mladé Boleslavi

V rámci předmětu Logistika se nám dostalo ojedinělé šance prohlédnout si pod pokličkou automobilku Škoda Mladá Boleslav.

Dne 25. ledna ráno jsme vyrazili na východ od Prahy, směr Mladá Boleslav, kde na nás čekal bohatý program sestavený doktorandem VŠE a pracovníkem Škody Auto ing. Davidem Holmanem. Na úvod nám byla představena logistika značky Škoda, kde jsme se napříkald dozvěděli, že čekací doba na automobil je cca sedm týdnů. Toto číslo může překvapit, pokud víme, že samotná výroba jednoho kompletního auta trvá “pouze“ 24 hodin. Prodleva mezi objednávkou a převzetím automobilu je však způsobena zejména tím, že díly jsou v rámci koncernu Volkswagen přerozdělovány centrálně a nejdelší fronta se čeká na motor 1.6 TDi. Zkrácení několikatýdenní čekací doby tak zůstává logistickou výzvou nového tisíciletí J

Po tomto zajímavém úvodu následovala neméně poutavá návštěva muzea, kde jsme byli seznámeni s historií značky a prohlédli si jednotlivé modely tak, jak postupně opouštěly výrobní halu – od jednoduchých jízdních kol vyráběných na konci devatenáctého století až po nejmodernější závodní vozy typu Škoda Fabia Super. Na programu nechyběla ani návštěva montážní haly, kde jsme z bezprostřední blízkosti viděli pásovou výrobu Octavií, či prohlídka centra náhradních dílů.

Na závěr chybí snad jen dodat, že ani tentokrát se nám nepodařilo projet se vysokozdvižným vozíkem. Tajný sen každého Honorsáka tak i nadále zůstává nenaplněn, my to však nevzdáváme.

Jakub Kratochvíl

Poznámky:

1. Foťáky jsme nemohli nechat ležet v batohu.

2. Tímto prezidentským speciálem se studenti sice nesvezli, zato se alespoň dozvěděli, že ačkoliv byla maximální rychlost 100km/h, nedoporučovalo se jím jezdit víc než 80km/h, neboť pak by tento „drobek“ mohl být neubrzditelný.

3. Škoda 110 Super Sport, typ 724, přezdívaný dle filmu Ferat.